Reis en aankomst - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Chris Helmine - WaarBenJij.nu Reis en aankomst - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Chris Helmine - WaarBenJij.nu

Reis en aankomst

Door: chrisenhelmine

Blijf op de hoogte en volg Chris

29 Juni 2012 | Zuid-Afrika, Hout Bay

Hallo!!
Wij zijn gisteren goed aangekomen in Kaapstad. Inmiddels hebben we beide diarree, wat een feest. Natuurlijk diarree-remmers vergeten. Dat is even de stand van zaken op dit moment.

De reis
Het was een echte uitputtingsslag. Eerst van Ams naar Istanbul, we vertrokken drie kwartier te laat en Helmine had veel last van de druk, ook na het vliegen. Turkish Airlines is wel een prettige organisatie, we kregen veel eten en drinken en hoefden niet moeilijk te doen over het inschatten van onze bagage. Al moesten we wel op schiphol de zware dingen van Helmine bij Chris in de koffer doen, want de arbo zegt dat ze niet meer dan 32 mogen tillen. De stewardessen wisten dat Chris Vegetarisch was, dit was ook erg goed geregeld.

In Istanbul aangekomen, mochten we een hele lange tijd in de visumrij staan voordat we eindelijk neger-Myrthe konden omhelsen. Ze nam ons mee naar haar appartement, erg mooi. Ook was Danielle hier! We aten in een restaurantje waar we als sterren bediend werden. Ze schonken continu nieuw water in, staken je sigaret aan en we kregen allerlei dingen van het huis. Chris en myrthe dronken turkse koffie. Het heeerlijk om even tussendoor een date te hebben, zo was de overstap niet vervelend, maar juist geweldig.

Om 1 uur lokale tijd vlogen we verder richting Johannesburg. Onze koffers waren doorgelabeld naar kaapstad, dus daar hoefden we niets mee. We zaten in een dubbel zo groot vliegtuig als eerst met films en dekentjes. We kregen zelfs nog eten na opstijgen. Het slapen was een grote ramp, we hebben ongeveer 3 of 4 uur geslapen. De tussenstop in Johannesburg was stom, Helmine wilde niet meer zitten en we wilden roken. Helmine had geen enkele nicotine tablet op Woehoeeeeeee. Chris 3. Twas wel fijn dat het kon. Johannesburg is geel en dor. We stegen weer op en kwamen uiteindelijk 1 uur lokale tijd in boven Kaapstad, WOUW! Tafelberg, zee, huizen vanuit het vliegtuig. Prachtig! We hadden er zinin. Na landing ging paspoortcontrole en koffers heel snel, we gingen eerst roken en moesten nog even wachten op de meneer van onze auto. Naar het autokantoor was doodeng in de auto. Ik dacht dat we tegen elke auto zouden aanbotsen (linksrijden). Helmine moest haar handtekening zetten, maar dit kon ze niet identiek aan het paspoort, dus heeft ze eerst een half uur geoefend. Daarna gingen we betalen, ook dit lukte niet. Uiteindelijk kwam het natuurlijk allemaal goed en kregen we de auto. Een metalic groene VW citi golf.

Huis
Toen we eindelijk in het huis aankwamen moesten we daar als nog heel lang praten met Marc, onze huisbaas. Hij is Nederlands. Het huis is super mooi! Het overtreft alle foto's waarmee we jullie jaloers hebben gemaakt. Alleen kwam tijdens het douchen vanmorgen wel water door het plafond. Het hele huis zit vol met hout en kunst en is zelfs voor 10 personen. We gaan waarschijnlijk maar een stukje gebruiken om het knus te houden. Na alle dingen geregeld te hebben wou onze huisbaas ons perse afzetten bij een shopcenter. Daar deden we boodschappen, een telefoon kopen moet je je paspoort en huurcontract voor nodig, dus dat lukte nog niet. Het was inmiddels al donker (om 6 uur) en de weg naar huis vonden we niet meer. We vonden het beide best eng om te lopen, maar volgens onze huisbaas valt het (voornamelijk hier in het rijke houtbay) heel erg mee en kan Helmine ook alleen over straat savonds (dit gaat ze alleen niet doen).

Helmine was helemaal kapot, thuisgekomen lukte het skypen niet door onze trage internetverbinding. Een groot drama. Op chris computer werkte skype wel mee. Chris had eten gekookt, daarna ging Helmine in bad en daarna gingen we slapen om 9 uur, we waren dood.

Snachts werd Helmine ziek maar kon toch nog wel doorslapen. Vanmorgen aardig optijd uit bed gegaan 9 uur ofzo (for the record; we hebben dezelfde tijd als in NL, totdat jullie wintertijd ingaat).
Vandaag hopen we de choas in het huis op te ruimen (koffer uitpakken) en Helmine heeft om 14 uur een rijles, om aan de auto, het verkeer en links rijden te wennen. De komende dagen zal het hier gaan regenen. Het is aardig koud in huis, we dragen wollen vesten. Snachts is het 7 graden en overdag 17. Ook waait het heel hard op dit moment. We hebben geen CV in huis, maar hebben het nog niet koud. Dan kunnen we de houtkachel of kleine kacheltjes aandoen. Als de zon schijnt is hij heel fel en warm.

OK Later!! We hopen vandaag op de europese manier stroom te kunnen tappen, anders kunnen we niet meer computeren.

• 29 Juni 2012 - 10:06

Mama Marry:

ha lieverds wat leuk om van jullie reis en verblijf te lezen. we vinden het super fijn en leuk om jullie op deze manier te volgen. succes vandaag met je rijles. zet em op je kunt het.. knuffel

• 29 Juni 2012 - 12:16

Mariëlle:

Nou nou, wat een avontuur. Geniet van jullie reis en van jullie grote huis he;)

• 01 Juli 2012 - 15:45

Cathalijne:

Hallo!
    Inmiddels al wat gewend en bijgekomen van de reis? T klinkt als een heel avontuur! Balen dat je die diarreeremmers vergeten bent, ze liggen hier nog in de kast ;) Geniet ervan en ik ben benieuwd naar de rest van jullie verhalen!
    xx

• 02 Juli 2012 - 04:15

Anne:

Hé Helmine en Chris,
    Leuk om te lezen hoe alles is verlopen. Hopelijk zijn jullie niet meer aan de race;). En kunnen jullie fijn gaan genieten van jullie vakantie.
    Groetjes!! x

• 10 Augustus 2012 - 15:15

Astrid De Bruijn:

Hoi wereldreizigers,

Wat leuk om jullie zo te kunnen volgens & te kunnen lezen wat jullie allemaal meemaken daar in Zuid-Afrika !
    Heel veel plezier daar !

Groetjes Co,Astrid,Gerben,Martijn & Elise