Verkennen - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Chris Helmine - WaarBenJij.nu Verkennen - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Chris Helmine - WaarBenJij.nu

Verkennen

Door: chrisenhelmine

Blijf op de hoogte en volg Chris

03 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Hout Bay

Hierbij een blog die we gisteravond geschreven hebben. We hadden een internetstoring. Hopelijk gaat dat hier niet veel vaker voorkomen:

De dagen hier zijn zo druk en intens dat we vergeten om ook een beetje onze rust te pakken. Daarom is Helmine die al sinds onze aankomst niet lekker is heeft zondag veel geslapen. We zijn ook niet meer naar de kerk geweest. Dat komt volgende week ::

zaterdag 's ochtends eerst in Hout bay naar de markt, het winkelcentrum (drogist leeggeshopt :D) en even langs die fietsenwinkel. 's middags zijn we naar Kaapstad gereden. Daar is Chris naar de kapper geweest en behoorlijk afgezet! Om daarna uit eten te gaan. We vonden daar een leuk Ethiopische restaurant en hebben daar met onze handen gegeten.

Helmine kan al erg goed autorijden maar dit kostte haar veel inspanning waardoor ze snel moe werd. Gelukkig zijn de routes hier niet moeilijk en begint ze de auto nu echt onder controle te krijgen en gaan we steeds harder.

Links en rechts is helemaal niet zon groot verschil. Het is heel logisch om links te rijden, als je links in de auto zit! De benzine kost hier 1.10 :):)
Over prijzen: simkaart 0,30 sigaretten 2,70 10 films huren is 1 euro. Haha maar verder is het allemaal best wel duur. Want een klein blik soep kost 1,50 wow. Eten is dus behoorlijk duur, we hebben al besloten dat we beter uit eten kunnen dus dat hebben we al een paar keer gedaan.

Het opvallendste verschil tussen zwart en wit arm en rijk zit hem in de winkels: zwart zit achter de kassa, wit winkelt. Zwart is parkeerassistent, wit parkeert, zwart is pompbediende, wit haalt benzine ect. Pompen is wel leuk want je hoeft je auto niet uit.
Ook parkeren is heel goedkoop, midden in het centrum zet je je auto zo lang als je wilt neer en dan geef je als je weggaat het mannetje 4/5 rand, iets van 30 tot 50 eurocent.

De zon schijnt af en toe wel en dan brandtie behoorlijk. Vanmiddag aan een terasje aan het water, zat ik zelfs in mijn hempie en had het nog bloedheet.

Vanmiddag wilden we een fiets kopen in Kaapstad, we hadden een lifter opgepikt die ons de weg wees, waarna we hopeloos verdwaalden. Maar daardoor wel het hele centrum van Kaapstad hebben gezien en verkend, ook erg leuk. Uiteindelijk kwamen we in Woodstock, dit bleek een armere buurt te zijn. Dit was best raar en spannend, snel de deur op slot gedaan.

De fietsenwinkel was helaas niet open, dus zijn we naar het grootste shoppingcenter in Kaapstad gegaan. Dat was veeel vetter dan we hadden verwacht. Mooi, groot en ze hadden echt alles.

We kwamen er achter dat ons huis het meeste beveiligd is in de buurt. Wij hebben een muur met electiciteitsdraden, een alarm. Qua veiligheid valt het hier ook echt mee. Chris is al wezen hardlopen in het donker, het zal wel schelen dat we in een rijke buurt wonen.

We hebben beide al een zuidafrikaans nummer: Helmine (0027) 765412317 Chris (0027) 768947137. Helmine blijft op haar Nlse nummer bereikbaar.
Op facebook staan al een paar fotos van de auto.

Morgen gaan we naar Kaap de goede hoop, langs chapmans peak. Schijnt een hele mooie route langs de kust te zijn. Ook willen we deze week langs de universiteit en chris vrijwilligerswerk in de townships kijken. We zijn erg benieuwd waar we terecht gaan komen..

DOEI :D en bedankt voor alle reacties :)

• 03 Juli 2012 - 09:10

Brendy:

Wat tof om allemaal te lezen! Heel veel succes! En ook beterschap voor Helmine. Ik kan me goed voorstellen dat ze niet lekker is geworden door al die drukte, zou ik waarschijnlijk ook hebben ;-) Maar dat gaat vast wel snel beter. Ik hoop snel weer een update te kunnen lezen :D Heel veel succes en plezier en geniet! xx Brendy

• 03 Juli 2012 - 09:31

Mams:

he luitjes, wat super dat het auto rijden leuk is en goed gaat. bijzonder om te horen dat jullie kennismaken met de grote diversiteit van Kaapstad. geniet van jullie rit vandaag. knuffels