Blauwe zee en zinderende uitzichten - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Chris Helmine - WaarBenJij.nu Blauwe zee en zinderende uitzichten - Reisverslag uit Hout Bay, Zuid-Afrika van Chris Helmine - WaarBenJij.nu

Blauwe zee en zinderende uitzichten

Door: chrisenhelmine

Blijf op de hoogte en volg Chris

17 Juli 2012 | Zuid-Afrika, Hout Bay

We hebben een huis voor de komende 4 maanden! In Observatory, dit is de studenten en hippiewijk direct naast het centrum. We gaan een huis delen met twee andere internationale studenten. De wijk hebben we al een beetje verkend, waarbij we in een biologisch restaurantje gegeten hebben. HeerlijK!

Ook zijn we inmiddels langsgeweest bij Chris' vrijwilligerswerk. Beautifull gate (naam org) heeft een terrein midden tussen de townships, wat er erg mooi uit ziet. Hier vangen ze kinderen op die niet meer welkom zijn bij hun ouders of deze niet meer hebben. Er zijn verschillende cottages met een aantal kinderen en twee mamas, die voor de kinderen zorgen en de huishouding doen. Chris gaat samen met Kees, een Nl man die sinds 8 jaar in SA woont, klusjes doen op dit terrein. Het is behoorlijk groot en heeft veel onderhoud nodig. Al hebben we direct gemerkt dat alles op zn afrikaans gaat; we hebben we het idee dat er niet veel gebeurt op een dag. Dat bevalt Chris wel haha.

Komende maandag 23 juli gaat Chris hier starten. Ook beginnen Helmines lessen dan, hoewel het wachten is op haar lesrooster....

We hebben een table mountain cable card gekocht! Nu kunnen we een jaar lang elke dag met de kabelbaan de tafelberg op. Woehooeee, van de zomer lekker ontsnappen aan de warmte met een lunch op de tafelberg. Morgen gaan we ook! En het uitzicht.. wwwwwwwooooooooowwww

De natuur is hier echt zooo mooi! Er is alleen maar blauwe zee, overal heldere blauwe zee. Dat is wat we de hele dag zien. Helmine heeft dan ook echt geen zin om naar de stad te verhuizen. En dan die uitzichten, het is echt onbeschrijfelijk mooi.
En wij zijn niet de enige die het vinden. Vandaag hebben we een stuk langs de zee gereden waar ook internationale autoreclames worden opgenomen. Ook bij de rosten langs de zee zagen we een fotoshoot.

Inmiddels hebben we al veel wilde dieren gezien. We hebben een boottocht gemaakt naar een zeehondenkolonie vlakbij houtbay. Echt iets van 300 zeehonden. Van de vier organisaties vaarde nog maar 'e'en omdat het niet goed weer was. Wij blij dat we nog konden gaan. De boottocht leek net een achtbaanrit zo wild als de zee was. De zee is koud! Dit kwam overboord midden in chris gezicht. Later hebben we ook nog pootje gebaderd. Brrrr. Al zijn er diehards die gaan zwemmen!

We hebben ook een kolonie pinguins bezocht, iets van 4000 afrikaanse pinguins, die echt heel dichtbij kwamen. Je kon ze bijna aaien, ze hadden allemaal jongen die vaak groter dan de moeder waren.
Ook hebben we walvissen gezien!!! Wel heel ver weg, maar wouw! Wat een grote beesten, ongeveer 17 meter. Chris was niet weg te slaan. We hebben te zien spuiten en met hun staart boven water en helemaal boven water, ook onbeschrijfelijk. We gaan zeker naar het whalefestival, dan komen er bijna 200 in de baai van Hermanus.
Dassies zijn afrikaanse afstammelingen van de olifant; eigenlijk zijn het uit de klauwen gegroeide ratten met het schattige hoofd van een cavia. Je wilt ze bijna aaien, totdat je bedenkt dat ze waarschijnlijk je vinger eraf bijten.

Morgen is het Mandela dag, dan doe je 67 minuten iets goeds, geen idee nog wat we gaan doen maar een suggestie is om de lelijke tags van vrienden op fotos te verwijderen. Wat een goede daad...

Een leven is hier minder waard dan in Nederland en dat vinden mensen ook van hun eigen leven, die ze continu wagen door het oversteken van de snelweg waar 120 gereden wordt. Helmine gaat echt nog een doodrijden. Doodeng.

Nu Helmine niet meekon met haar ouders naar Italia hebben we ons in Italie gewaand door naar een shoppingmall te gaan waar je echt aan een week nog te weinig tijd hebt; Canalwalk. Helemaal in Italiaanse stijl en groot! We hebben echt maar een tiende gezien. Gelukkig is het niet ver van ons nieuwe huis, geweldig vermaak voor een regenachtige dag. Tis helemaal overdekt. Helaas is de weerverwachting te positief om de hele week te gaan ;) .
Wij hebben sinds vandaag 20 graden en volop zon. Er werd ons nog eens verteld dat dit lekkere weer normaal is en dat het echt extreem koud en regenachtig geweest is. Laaaat de winter maar komen!

De plannen van deze week is een township bezoeken en de botanisch tuinen fietsen. Zondag zijn we uitgenodigd voor een zuid afrikaanse verjaardag. Iemand tips wat je voor een slim 8 jarig meisje koopt? En verder doen we lekker rustig aan met plannen en genieten we van de natuur en het weer.

Groetjes en tot de volgende keer. Geniet van jullie zomervakantie, wij gaan maandag alweer aan de slag!

PS de kakkerlakken zijn uit zichzelf verdwenen, vonden ons vast enger dan wij hen.

• 23 Juli 2012 - 15:04

Tante Willy:

Hallo samen,
    Leuk om jullie belevenissen te lezen, leren we Z-Afrika ook en beetje kennen.
    Prachtig om zo'n nieuw land (voor jullie) te ontdekken.
    Van afvandaag zijn jullie aan de sudie en werk.
    Veel succes, en doe een hoop nieuwe ervaringen op.
    GRt Tante Willy